Annonce – Dato 14 nov 2023
Med stort set uændret produktpallette i over 100 år skaber Autronica fortsat stor tilfredshed blandt kunder og samarbejdspartnere. Og med løsninger der beskytter mennesker, bygninger og værdier.
Selskabet bag Autronica i Danmark kunne den 18. september i år fejre 112-års fødselsdag. Ja, du læste rigtigt. Ethundredetolv år!
I Danmark er der kun få virksomheder ældre end 100 år, der stadig i store træk udfører det samme kernearbejde som ved deres grundlæggelse. Carlsberg (1847), Randers Handsker (1811), Dyrehavsbakken (1583), og selvfølgelig Lantmännen-koncernen, som kan spores tilbage til 1130 med Munke Mølle, er blot nogle få eksempler på denne sjældne klasse.
I 1911 etableredes A/S Dansk Hustelefon Selskab (DHS), som mange i byggebranchen ganske sikkert stadig husker. DHS fusioneres med Ginge-Kerr (herunder Ginge Brand og Elektronik), og er i markedet med følgende formål: ”at drive virksomhed indenfor handel, fabrikation og industri, særligt indenfor brandbeskyttelse samt salg, installation og fabrikation af hustelefonanlæg, samtaleanlæg, personsøgeranlæg, ringe- og alarmanlæg, elektriske uranlæg samt andre former for svagstrømsanlæg og dermed beslægtede artikler” var varedeklarationen. I øvrigt var DHS forhandler og distributør af Autronica brandsikring. Autronica blev stiftet i Trondheim, Norge i 1957.
DHS og Ginge-Kerr var navnene helt frem til 2007, hvor et samarbejde med amerikanske Kidde ændrede firmanavnet til Kidde Danmark. I 2014 blev Kidde Danmark sammenlagt med Autronica i Norge, og Autronica Fire And Safety A/S blev etableret, og det er der, vi er i dag.
Organisationen i Danmark er repræsenteret med kontorer og demofaciliteter i henholdsvis København (Hvidovre) og Aarhus (Viby). Autronica Norge, stadig med hovedkontor og egen fabrik i Trondheim.
Uanset de forskellige navne og firmakonstellationer har produktpaletten og hele leveranceapparatet været stort set uændret: løsninger til at beskytter mennesker, bygninger og værdier!
Niveauet af ekspertise i planlægning og implementering har også været konstant i årenes løb, hvilket har resulteret i – og fortsat resulterer i – meget tilfredse kunder. Ofte hører vi tilbagemeldinger om, at Autronica evner at sætte sig i kundens sted og dermed sikrer en balance mellem kundens behov og den løsning, der implementeres.
Autronicas historie i Danmark er en historie om teknologisk innovation, samarbejde og pålidelighed. Evnen til at tilpasse sig de skiftende behov hos de danske virksomheder og overholde de højeste standarder har været afgørende for vores mangeårige succes. Vi ser optimistisk frem mod yderligere 112 år i Danmark.
Hvis du ønsker at lære mere om markedets mest pålidelige brandtekniske løsninger, eller udforske vores innovative 3D-værktøj til branchespecifikke koncepter, kan du besøge os her – velkommen til vores verden: www.autroworld.com.