Københavns Lufthavn blev i 2003 udvidet med en ny langdistanceterminal. Arkitekturen i bygningen er bygget ud fra krav til logistik og organisation med et formål om at give passagere den mest behagelige oplevelse.
Det danske arkitektfirma Schmidt Hammer Lassen har slået stregerne til transitbygningen.
Få alle detaljer om dette projekt med abonnement hosI 2003 blev Københavns Lufthavn udvidet med en ny langdistanceterminal. Arkitekturen skulle mestre særlige krav til logistikken og organisationen med henblik på en problemfri og behagelig transfer af flypassagerne i den nye terminal. Nu har Københavns Lufthavn fået ry som værende en af de mest effektive i verdenen.
Københavns Lufthavn er en af de første lufthavne, hvor rum og mobilitetsflow er blevet designet på grundlag af videnskabelige informationer om menneskelig adfærd. Forsinkelser mellem gates og afgang er blevet reduceret betydeligt. Og den nye terminal er udstillingsvindue for den lange danske designtradition. Transitbygningen er blevet tegnet af det danske arkitektfirma Schmidt Hammer Lassen.
D+H Lumex har leveret brandventilation ABV til dette projekt
I 2003 blev Københavns Lufthavn udvidet med en ny langdistanceterminal. Arkitekturen skulle mestre særlig ...