Annonce – Dato 15 Aug 2019
Farver er populære som aldrig før, men en ny undersøgelse viser, at vi ofte vælger hvidt til badeværelset.
– Der er for få alternativer at vælge imellem, mener Angelica Zwahlen fra badeværelsesproducenten Villeroy & Boch Gustavsberg. Derfor lancerer de en ny, grøn møbelserie.
Med deres højaktuelle mørkegrønne farve er de nye Graphic-møbler helt i tråd med en af efterårets helt store farvetrends. Samtidig imødekommer den efterspørgslen fra Villeroy & Boch Gustavsbergs ansatte, kunder og besøgende på messer.
– Da vi på Nordbygg, Nordens største messe for byggeri- og anlægsbranchen spurgte, hvilken farve folk helst ville se i vores nye badeværelsesindretning, var svaret ikke til at tage fejl af: 68 procent stemte på grøn. Jeg tror, at markedet er modent til mere farve på badeværelset! Siger Angelica Zwahlen fra Villeroy & Boch Gustavsberg.
Til trods for at trendpilen peger i retning af flere farver, viser en dugfrisk dansk undersøgelse om badeværelsesrenovering , at danske forbrugere oftest vælger hvid ved indretningen af badeværelset – faktisk hele 52%. Zwahlen mener, at det til dels skyldes, at der er for få badeværelsesmøbler i farver at vælge imellem.
– Markedet er oversvømmet af hvid badeværelsesindretning, og det er det klassiske valg, som altid vil være populært. Alligevel tror vi, at flere ville vælge indretning med farver, hvis der var flere varianter at vælge imellem. Derfor lancerer vi nu en grøn serie møbler, som matcher det stilrene og enkle nordiske udtryk, forklarer Zwahlen.
Ligesom man efterhånden er begyndt at bruge farver i andre dele af hjemmet, spår badeværelsesproducenten, at flere vil få øjnene op for, hvad farver på badeværelset kan gøre for både trivsel og atmosfære.
– Farver skaber en roligere stemning, som jo netop er det, man ønsker i det rum, hvor ens dag starter og slutter. Vi har set en enorm udvikling i badeværelsets rolle i hjemmet. Før i tiden skulle man bare hurtigt ind og ud, men i dag er det et sted, hvor man får lidt kvalitetstid for sig selv i en hektisk hverdag, siger Zwahlen.
Graphic-serien har renere linjer og er mere kompakt end den typiske badeværelsesindretning. Modulerne har enkle og moderne løsninger, som giver maksimal opbevaring på mindst mulig plads. Og det er helt op til dig, hvilke og hvor mange moduler du vil kombinere. Serien fås med skuffer og skabe i normal og mindre dybde, og du får ekstra opbevaringsplads takket være smarte løsninger som magnetlister indvendigt i skabene, diskrete stikkontakter og mulighed for ekstra opbevaring på indersiden af lågerne i højskabene.
Badeværelsesmøblerne fås også med hvide og grå fronter, som passer fint sammen med den nye, grønne indretning.
– Med Graphic skal man kunne sammensætte modulerne, som man selv vil. Måske vil man nøjes med et enkelt strejf af farve på badeværelset, mens resten af møblerne er i lysere farver? Måske vil man have grønne skabe og skuffer og hvide reolmoduler? Det er helt op til den enkelte, forklarer Fredrik Leander, som er produktchef for Furniture & Wellness.
Ud over det nye skud på stammen i Graphic-serien tilbyder Villeroy & Boch Gustavsberg nu også nye knopper og greb i forskellige former, farver og materialer. Forbrugerne kan sætte deres eget præg på indretningen og blandt andet vælge knopper og greb i messing, krom, sort, marmor og læder i forskellige farver.
Nybygning | København | 100 mio.kr
Nybygning af hotel/motel i København med 211 lejligheder på 6 etager . Selve ...
Produkt: Væghængte toiletter
Nybygning | Tårnby | 1000 mio.kr
Nybygning af hotel & restauration i Tårnby med 605 lejligheder på 13 etager h...
Produkt: Væghængte toiletter
Nybygning | København | 550 Mio.Kr
Nybygning af kontorbygning i København på 16 etager hvoraf 5 etager er unden ...
Produkt: Væghængte toiletter
Ombygning | København | 600 mio.kr
Nyt 5-stjernet luksushotel på Christianshavn Nordea's tidligere hovedsæde, ...
Produkt: Væghængte toiletter