Annonce – Dato 1 okt 2024
Jesper Mikkelsen fra boligselskabet Fruehøjgaard i Herning deler sine erfaringer med at håndtere affaldsbeholdere og betydningen af gode samarbejdsaftaler. Han forklarer, hvordan samarbejdet med joca har gjort den daglige drift lettere med effektiv service og optimal koordinering.
Vedligehold og rengøring af affaldsbeholdere er en vigtig opgave på ejendomsfunktionærens bord. Sådan er det i hvert fald for Jesper Mikkelsen, der har ansvaret for affaldssorteringen hos boligselskabet Fruehøjgaard ved Herning. Sådan en post kræver koordinering, indsigt og stabile samarbejdsaftaler, og for Jesper Mikkelsen har især sidstnævnte været afgørende for, hvordan driften af beholderne forløber i det daglige.
For nylig fik Jesper Mikkelsen en forespørgsel fra dem, der tømmer affaldsbeholderne i Herning Kommune. Sikkerheden skal være i orden, og en fast serviceaftale på alle nedgravede affaldsbeholdere vil derfor være en god idé. Derudover er der et naturligt behov for, at beholderne jævnligt rengøres. Jesper undersøgte markedet og valgte til sidst joca på grund af pålidelig service:
“joca er meget servicemindede og tager os seriøst, når vi ringer og har en udfordring, og så kigger de virkelig ind i det. Så vi har generelt oplevet en god service, og det har været udslagsgivende i forhold til valget af dem,” udtaler Jesper Mikkelsen, ejendomsfunktionær ved Boligselskabet Fruehøjgaard.
Fruehøjgaard har altså fået en samarbejdspartner, de er yderst tilfredse med, og som har gjort mere, end boligselskabet egentlig regnede med:
“Vi har nogle steder, hvor der står en smule vand i beholderen under skraldespanden, og det vand suger joca med op, når de kommer og vasker. De gør også beholderen ren, hvis noget affald er tabt ud af bundlågen på skraldespanden, og det er meget unikt,” fortæller Jesper Mikkelsen.
Jesper fortæller, at der ikke er noget at sætte på jocas arbejde med rengøring af affaldsbeholderne. Den største værdi ligger dog i, at joca selv har taget ansvar for koordineringen af vaskene. Tidligere var Fruehøjgaard nødt til at fungere som mellemmand mellem renovatøren og vaskeudbyderen, hvilket ofte førte til fejlkommunikation og mere arbejde for Jesper og hans team.
“joca fik en adresseliste på de nedgravede skraldespande og oplysninger på dem, der tømmer, og så har de selv koordineret, hvornår vask ville give mening. Så det har elimineret behovet for ekstra tømninger, og det er en kæmpe hjælp, at de selv har taget den tørn,” fortæller Jesper Mikkelsen.
Selvom serviceaftalen var nødvendig, ser Jesper Mikkelsen klare fordele ved at have den. En serviceaftale tager mange af problemerne i opløbet, og ifølge viceværten er det nemlig et “værre logistisk bøvl” at få skraldespande ud til en hel boligblok, hvis de nedgravede beholdere skal repareres, og med en serviceaftale kan man som regel undgå det.
Hos Fruehøjgaard er Jesper Mikkelsen og hans team ansvarlige for de udendørs områder omkring boligselskabets ejendomme. Når der fremover skal indrettes nye afdelingers udearealer, vil joca sandsynligvis blive overvejet som leverandør af affaldsbeholdere, takket være deres høje serviceniveau og gode samarbejdsevner.
For som Jesper siger, så er fordelen ved joca, at tingene bliver gjort ordentligt.
Læs flere cases som denne på vores hjemmeside.